گزارش ها حاکی از این است که اپل بخاطر ترقی ی موتور خیز وجوی عام اش به عنوان جایگزینی برای موتور جست وجوی گوگل تلاش می یواش.

گوگل سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار بوسیله شریک کوپرتینویی صیقلی می بطی ء تا به نشانی سواری جست وجوی پیش فرض دستگاه های اپل دردسترس کاربران قرار گیرد. البته این پیمان نامه بوسیله زودی منقضی می شود و احتمالا وزارت دادگستری آمریکا از تمدید ضبط ی ضدانحصار محصول گوگل جلوگیری می بطی ء.  

پیش ازاین، اپل برای ترقی ی موتور خیز وجوی این شرکت اقداماتی اجرا داده و اپل بات از سال ۲۰۱۴ داده های سایت ها را پایش می بطی ء. گفته می شود اخیرا فعالیت این خزنده ی وب افزایش یافته است. علاوه کنار اپل بات، سرنوشت نبض وجوی ورقه ی اصلی دستگاه ها ی اپل با سیستم عامل iOS 14، امکان اتصال مستقیم کاربر به وب سایت ها را حاضر و آن ها را از سواری جست وجوی گوگل بی نیاز کرده است.

حدود سه سال پیش، کوپرتینویی ها جان جیاناندریا، مدیر ارشد هوش تقلبی و اتومبیل خیز وجوی گوگل را استخدام کردند. او اینک به عنوان معاون ارشد در جزء استراتژی ادراک بدلی و فراگیری سامان اپل فعالیت می کند. حال، به نظر می رسد پر اب گیری های وزارت دادگستری آمریکا و تشکیل پرونده ی ضدانحصار، به قضیه ترقی ی اتومبیل جست وجوی اپل سرعت بخشیده است.

جزئیات دقیقی از موتور جست وجوی اختصاصی اپل منتشر نشده و مشخص نیست که نسخه ی پیشرفته تر Spotlight روی سیستم عامل های iOS و OS X باشد خواه مانند سواری جست وجوی گوگل، به عنوان وب سایتی کامل دردسترس کاربران قرار گیرد.

پرواضح است صیقلی مبالغ بی اندازه گوگل و اپل برای قرارگرفتن داخل موتور جست وجوی پیش فرض میلیون ها مایه ها می تواند انگیزه سخت گیری های بیشتر رگولاتورها شود. براساس این پرونده، گزارش شده مبلغی که گوگل به این عزیمت به اپل صیقل می کند، حدود ۲۰ درصد از درآمد اپل را تشکیل می دهد.مقاله های مرتبط:هرآنچه درباره پرونده انحصارگرایی گوگل باید بدانیدچرا اپل خویشتن را پیشتاز فهمیدن ساختگی گیتی می داند؟

یکی از مسائلی که اپل در عرضه ی موتور جست وجوی عام اش با آن مواجه می شود، تعهد این شرکت به حفاظت از حریم خصوصی کاربر است. گوگل برای درآمدزایی، از نتایج جست وجوی کاربران پروفایل های اختصاصی خلق می یواش و دراختیار انبازی های تبلیغاتی می دهد. با این حساب، اگر اپل چنین روندی را پیش بگیرد، خلاف تعهدهایش به حریم خصوصی کاربران عمل می درنگ. قبلا تیم کوک، مدیرعامل اپل، خطاب به مشتریان گفت:استاندارد تصرف وکاری مان کاملا واضح است: مجاهدت می کنیم محصولات ممتاز دراختیار مشتریان استراحت دهیم. بنابراین، براساس محتوای ایمیل یا رفتارهایتان در وب سایت، پروفایلی از شما بخاطر بیع بوسیله اعلامیه کنندگان نمی سازیم. همچنین، از اطلاعاتی که داخل آیفون یا آی کلاد ذخیره می کنید، درآمدزایی نمی کنیم و ایمیل ها و پیام هایتان را برای اخذ اطلاعات بخاطر بحث های بازاریابی نمی خوانیم.

مشخص نیست اپل چه راهکاری داخل پیش اندوهناک و چگونه با ایجادنکردن پروفایل اختصاصی از تاریخچه ی خیز وجو در وب سایت یا مفروضات ذخیره ی مشتریان در آیفون می تواند موتور جست وجوی خوبی دراختیارشان فراغت دهد. کسب این طور اطلاعاتی می تواند در مدال دادن نتایج امین تر موتور خیز وجو بوسیله همکاری سازنده معاون بطی ء.بیشتر بخوانید:قیمت اشتراک نتفلیکس افزایش نمایان کردطرح اپل برای تعویض هدفون های ایرپادز پرو که بغرنج نغمه دارند۴۵ وب سایت دوست داشتنی یا کاربردی که از وجودشان معارفه نداریداقدامات جدید اینستاگرام برای مقابله با اطلاعات خبط انتخابات زوجیت جمهوری آمریکاتراشه A14 اپل مادون میکروسکوپ؛ با نخستین تراش پنج نانومتری دنیا بیشتر آشنا شوید

هواوی طی رویدادی آنلاین از گوشی های سری P40 رونمایی می کند

فقط آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس حسگر ToF خواهند داشت

گوشی هوشمند جدید ردمی با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر زمانه داخل TENAA رؤیت شد

اقدام جدی اپل برای مقابله با نقض قوانین کارگری درون شرکت های مونتاژ لوازم

اپل در حال اسلوب اندازی موتور نبض وجوی اختصاصی اش برای جایگزینی گوگل است

اپل ,وجوی ,ی ,های ,جست ,گوگل ,جست وجوی ,موتور جست ,بطی ء ,ها را ,وب سایت ,وزارت دادگستری آمریکا

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


postcl اخبار سایت بلگ بیست تخفیف Technology Box dfsggsgsdfsdfdfs daruonline اینترپلاس marketingeirani خبر صبحگاهی بازار tur
دزدگ